Semster Semster logo
Havinghastraat 32 1817DA Alkmaar 0610450949

Visuele identiteit: logo en huisstijl.

Uw logo en huisstijl vormen de visuele vertaling van uw positionering. Wat u doet, belooft en waarom uw doelgroep voor u moet kiezen dient op een opvallende manier tot uiting te komen zodat mensen u kunnen onthouden en uw bedrijf opslaan in hun geheugen. Uw logo en huisstijl dragen in belangrijke mate bij aan uw naamsbekendheid en positionering en daarmee aan uw omzet. Het is daarmee dus een belangrijke investering!

Een goed logo en een goede huisstijl kunnen pas ontwikkeld worden als de positionering gereed is. En de positionering is gereed als de bedrijfsnaam, descriptor en tag line ontwikkeld zijn.

Kleur, vorm en lettertypen

Uw logo en huisstijl worden gevormd door de elementen ‘kleur’, ‘vorm’ en ‘lettertype’. Aan de hand van uw wensen en de markt (concurrentie en afnemers) wordt gekomen tot iets waarmee u opvalt in uw markt en u zich onderscheidt.

Positionering: meer dan een logo en een huisstijl

Een positionering begint bij de bedrijfs- / merknaam, de descriptor en de tagline die in een logo worden gegoten. Vanuit een logo wordt een huisstijl ontwikkeld. Onder een huisstijl vallen onder andere zaken zoals:

  • Een visitekaartje
  • Briefpapier
  • Een (venster) envelop
  • ‘With compliment’ kaart
  • Stickers voor A-4 enveloppen
  • Een omslag voor rapporten
  • Een digitale handtekening
  • Een digitale briefopmaak
  • Een digitale offerte opmaak
  • Een digitale rapportage opmaak
  • Een website of webshop
  • Social media kanalen

Daarnaast kunnen nog allerlei andere zaken vormgegeven worden zoals:

  • Huisstijlhandboek
  • Folders, flyers, leaflets, brochures en catalogi
  • Advertentie uitingen voor bladen, kranten en magazines
  • Buitenreclame
  • Spandoeken
  • Promotie materialen zoals pennen, textiel etc.
  • Communicatiemiddelen in de winkel (‘in store’ communicatie)
  • Winkelreclame
  • Gevelreclame en andere pand gerelateerde signing
  • Autoreclame
  • Verpakkingen
  • Stands voor beurzen

Logo en huisstijl zijn onderdeel van uw marketingstrategie

Logo- en huisstijlontwikkeling is bij ons een onderdeel van de dienstverlening die moet leiden tot zakelijk succes voor u. We ontwikkelen dus alleen logo’s en huisstijlen in combinatie met het ontwikkelen van een positionering. Doorgaans is het  een onderdeel van de dienstverlening naar onze klanten.

Tariefindicatie

  • Positioneringontwikkeling d.m.v. een workshop € 750,- (incl. voorbereiding. Een eventuele tweede sessie is € 500,-)
  • Logo ontwikkeling van € 500,- tot € 999,- (afhankelijk van complexiteit, correctierondes en aantal bijeenkomsten)
  • Huisstijl ontwikkeling vanaf € 250,- (afhankelijk van de te ontwikkelen middelen, maar de basis is een visitekaartje, briefpapier en envelop)

Daarom Semster

  • Bewezen succesvolle werkwijze

  • Website lease

  • Succesafhankelijke afspraken mogelijk

  • Voor ondernemers door ondernemers

Referenties

De overstap naar Semster heeft ons zakelijk succesvoller gemaakt, maar het succes heeft wel een prijs; we werken harder dan ooit! Hopelijk komt er een fase waarin we het weer wat rustiger krijgen. Dat is meestal pas aan het einde van het seizoen.

Minke van Weerdhuizen & Martijn Veldheer Sports Unlimited

Peter beheert sinds enige tijd onze internet marketing. Al sinds het begin is er een goede en prettige samenwerking. Peter is kundig en legt alle mogelijkheden duidelijk uit. Aanrader voor iedereen die zijn bedrijf met een goede marketing een nieuwe stap wil laten maken!

Bram Broekemapixelbyte.nl

Cases

Bekijk alle cases

Cookie monster verklaring

Wij serveren verschillende soorten cookies om u zo goed mogelijk te kunnen bedienen. Mocht u ze niet allemaal lusten dan kunt u dat aangeven bij instellingen.

Privacy policy | Sluit
Instellingen

Cookie monster verklaring

Bewerk uw cookie voorkeuren hieronder indien gewenst.

Op onze site maken we gebruik van cookies waarmee we je, eventueel, in een later stadium gericht kunnen benaderen met interessante aanbiedingen voor onderwerpen waarin je interesse hebt getoond. Het grote nadeel van veel reclame is dat die ongericht is, met andere woorden, als je katten hebt kan je reclame te zien krijgen voor een merk hondenvoer. Op het internet is het juist mogelijk om gericht te communiceren met je doelgroep en elk zichzelf respecterende adverteerder weet dat hij zijn doelgroep niet moet irriteren. Dat gaan wij dan ook zeker niet doen.

Bekijk details.

Voor het goed laten functioneren en beveiligen van onze website maken we gebruik van plug ins die o.a. ip-adressen verzamelen en kunnen blokkeren. Daar hebben jij en wij voordeel van.

Bekijk details.

Wij én jij zijn gebaat bij een website die goed werkt en aansluit op jouw behoeften. Daarom verzamelen we bezoekersstatistieken met Google Analytics. Dat helpt ons inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag op onze website. Zo proberen we onze website steeds beter te maken. Deze gegevens zijn standaard volledig geanonimiseerd en dus puur functioneel. Daarom hoeven we hier geen toestemming voor te vragen, maar we vinden het wel zo netjes om je er over te informeren.

Bekijk details.
Vergeet van welke cookies ik houd. Gewist!