Semster Semster logo
Havinghastraat 32 1817DA Alkmaar 0610450949

Minke en Martijn van Sports Unlimited kwamen in 2012 naar ons toe met het idee om hun buitensportbedrijf te laten groeien in omzet. Ze organiseerde groeps- en bedrijfsuitjes op het strand en in de Ardennen. Het grootste gedeelte van hun leads komt uit internet dus zochten ze een partner op het gebied van internet marketing. Ze kregen echter veel meer dan slechts een internet marketing partner!

WAT HEBBEN WE GEDAAN/  DOEN WE?

  • Marketingplan op 1 A4-tje in vijf sessies (analyses en onderzoek, strategische opties en definitieve beslissingen)
  • De nauwelijks winstgevende activiteiten op het strand zijn snel afgebouwd
  • Er is een camping in de Ardennen gepacht die inmiddels is gekocht
  • Deze camping vormt de uitvalsbasis voor de buitensport activiteiten in de Ardennen
  • Nieuwe bedrijfsnamen, slogans en logo’s zijn ontwikkeld voor ‘Outdoor Camping Barvaux’, ‘Active Outdoor Events’ en ‘Sports Unlimited’
  • Twee nieuwe, voor de zoekmachine geoptimaliseerde, sites zijn gebouwd: www.campingardennen.nl en www.activeoutdoorevents.nl
  • Er wordt actief aan zoekmachine optimalisatie gedaan
  • Via Google Ads en Bing zijn ze ook zeer goed vindbaar in de betaalde resultaten van Google en Bing
  • Oude domeinnamen zoals www.belgischeardennen.nl, www.survivalweekend.nl en www.sportief.nl zijn inmiddels

WAT IS HET RESULTAAT?

Na het live gaan van de beide websites eind april 2013 kwam de stroom leads al snel op gang, maar pas in het volledige jaar 2014 is de impact van de nieuwe strategie goed duidelijk geworden. Een enorme hoge bezettingsgraad voor de camping en een enorm groot aantal georganiseerde buitensport events waren het resultaat.

In 2015 was Sports Unlimited in staat om de optieconstructie in de pachtovereenkomst te lichten en de camping aan te kopen. 2016 Was wederom een enorm goed jaar qua klanten en omzet, maar dat vergde heel veel van de mensen en de processen.

Vanaf 2017 is de strategie ‘Minder, maar meer!’. Wellicht een cryptisch motto, maar niet voor ons! We willen de concurrentie ook weer niet wijzer maken dan nodig.