Voorjaar 2020 kwamen we in contact met Freddy Hoyng, de oprichter en eigenaar van Niche4Health. Niche4Health verkoopt collageen eiwit supplementen rechtstreeks aan klanten via de webshop en indirect via resellers. Freddy had het idee dat hij meer uit zijn business kon halen, maar wist niet precies hoe. Na een aantal gesprekken mochten we aan de slag.

Wat hebben we gedaan en wat doen we?

  • Een audit uitgevoerd op SEA en SEO en de bestaande partners en contracten geëvalueerd.
  • Strategie bepaald en nieuwe positionering bepaald (De collageen eiwit expert)
  • Advisering over assortiment uitbreiding (breed en diep assortiment voeren)
  • Advies en hulp bij het ombouwen van de webshop teneinde een hogere conversie te krijgen
  • Advies over review beleid
  • Advies over retentie en abonnement verkoop
  • SEA en SEO opgepakt
  • E-mail marketing geïntroduceerd

Wat is het resultaat?

Na al het voorbereidende werk zagen we in december 2020 de eerste echte impact van ons werk op de omzet. De groei zet in 2021 gestaag door. Geholpen door de toenemende interesse in collageen eiwit als supplement.