Sombroek keukens uit Broek op Langedijk is het bedrijf van John en Patrick Sombroek die het bedrijf van hun ouders hebben overgenomen. John kwam via een accountant bij ons terecht nadat die hem had geadviseerd de financiën aan hem over te laten zodat hij meer tijd over hield om het bedrijf te laten groeien. Een advies dat inmiddels zeer waardevol is gebleken.

WAT HEBBEN WE GEDAAN/ WAT DOEN WE?

Sombroek keukens is een voorbeeld van een klant waarmee we precies de juiste aanvliegroute hebben kunnen nemen:

  • Businessplan op 1 A4-tje
  • Herpositionering van ‘Sombroek keukens’ naar ‘Keukenspeciaalzaak Sombroek (what’s in a name!)
  • Ontwikkeling van de tagline ‘De smaakvolste keukencreaties. Sinds 1974.’
  • Bouw van een goed vindbare website
  • Google Ads
  • Display campagne
  • Off- en online marketingadvies

En vast nog een hoop zaken die we ons niet eens meer kunnen herinneren, maar wel bijgedragen hebben aan de groei.

WAT IS HET RESULTAAT?

De insteek van het traject voor John was om binnen 5 jaar de omzet te verdubbelen. Best wel ambitieus als je bedenkt dat zijn ouders er bijna 40 jaar over deden om op dat omzetniveau te komen.

Maar niets is onmogelijk en na 4,5 jaar was die doelstelling bereikt. De goede resultaten vielen ook het Duitse Poggenpohl op, de Rolls Royce onder de keukenmerken, en Sombroek mocht dan ook als enige dealer boven het Noordzeekanaal dit mooie merk gaan voeren.

Inmiddels zijn we alweer bezig om na te denken over de volgende ambitieuze doelstelling.