De groei in mobiel internetgebruik neemt snel toe. Steeds meer consumenten shoppen of oriënteren zich op producten of diensten via de mobiele telefoon, maar is uw website hier wel klaar voor?

In april 2015 kwam Google met de ‘’mobile-friendly algorithm update’’. Deze update zorgde ervoor dat mobiel geoptimaliseerde websites hoger worden gewaardeerd in de Google zoekmachine dan niet mobiel geoptimaliseerde websites. Veel bedrijven moesten om deze reden hun website optimaliseren voor mobiel, maar wat blijkt; In VEEL gevallen is dit nog niet gebeurd. Uit onderzoek blijkt namelijk dat één op de vier websites nog niet is geoptimaliseerd voor mobiel internetverkeer!

cijfersmobielinternet

7 tips hoe u kunt winnen op mobiel

  • Begrijpen – Begrijp wat uw klanten doen op mobiel en wat zij graag willen zien op uw (mobiele) website. Ga na hoe consumenten zich gedragen op mobiel en vergelijk dit met de consumenten die afkomstig zijn van desktop. Identificeer hoe de mobiele telefoon het koopgedrag van uw potentiële klanten beïnvloed en onderzoek welke webpagina’s het meest bezocht worden door mobiele gebruikers.

  • Target – Gebruik de opgedane kennis om de mobiele site-structuur te construeren. Voor veel websites betekent dit dat informatie als openingstijden en click-to-call buttons direct en prominent zichtbaar moeten zijn op uw mobiele website.

  • Creëer – Creëer actie-georiënteerde content, omdat mobiele gebruikers geïnteresseerd zijn in actie. Ze zijn op zoek naar een adres, een telefoonnummer of informatie voor het doen van een aankoop. Vergeet hierbij vooral niet hoe belangrijk Local search (Google+) is. Hier meer over in ons artikel: optimaliseer local search in 6 stappen. Ook de laadtijd van webpagina’s is zeer belangrijk. Controleer al uw webpagina’s op onnodige afbeeldingen, omdat veel afbeeldingen de laadtijd van uw webpagina’s vertragen.

  • Betrokkenheid - Uitklapmenu’s, ofwel accordeonmenu’s, zijn populair voor mobiele telefoons, omdat deze de informatie organiseren en het eenvoudig maken om op een mobiele telefoon te navigeren. Een uitklapmenu maakt uw content eenvoudig vindbaar, hierdoor wordt uw mobiele bezoek ook mee betrokken.

  • Converteer - Als het uw doel is om nieuwe klanten binnen te halen, dan moet uw content ook conversies aanmoedigen. Content die het bezoek van uw website een bepaalde handeling laten verrichten zijn key om meer bezoekers naar de koopbutton of fysieke winkel te lijden.

  • Monitor – Het is altijd belangrijk om uw mobiele website goed te analyseren, zodat u kunt nagaan of uw doelstellingen voor mobiel worden behaald. Ziet u bijvoorbeeld dat bepaalde webpagina’s een aanzienlijk hogere bouncerate hebben dan de rest, ga dan na wat de verschillen kunnen zijn waardoor uw bezoekers laten bouncen.
  • Meet – Analyseer of uw website beter scoort op mobiel nadat u uw doelstellingen en strategie heeft toegepast op mobiel. Bedenk wel dat veel mobiele internetgebruikers zich oriënteren op mobiel en een eventuele aankoop afronden in de winkel op of desktop.

Alle feiten & cijfers wijzen erop dat het mobiel internetverkeer alleen maar zal toenemen t.o.v. internetgebruik op desktop of tablet. Zorg er dus voor dat uw website mobiel-vriendelijk is, zodat de gebruikservaring op een mobiele telefoon door uw (potentiële) klanten als prettig wordt ervaren.

Semster helpt u graag bij het adviseren en uitvoeren van uw mobiele doelstellingen. Samen bepalen we de succesfactoren die van invloed zijn op de mobiele gebruikservaring van uw website en passen deze in de praktijk toe. Bel 072 – 520 1053 of neem direct contact op met Peter Lagerwaard 06 – 104 50 949 voor een vrijblijvend oriënterend gesprek. Mailen kan natuurlijk ook naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Teamvoorkant2016Nog vragen?

Bel ons op: 085 065 54 13
of mail ons op: info@semster.nl

Onze klanten geven ons een 9.6/10!

Contact formulier

Heeft u een vraag of opmerking, vul dan onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op!

Kennisbank

Op de hoogte blijven?

Hieronder kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. 4 x per jaar handige marketing tips en info over internet.

Contact informatie

Semster

Havinghastraat 32
1817 DA Alkmaar

085 065 54 13 085 - 065 54 13

info@semster.nl info@semster.nl