Meer leads of transacties door gratis conversie optimalisatie scan

Conversie optimalisatie is de kunst om een groter percentage van uw websitebezoekers tot de door u gewenste handelingen over te laten gaan. Google zelf onderscheidt twee soorten handelingen: macro en micro. Een macrohandeling voor een website is bijvoorbeeld het invullen van een contactformulier, een offerteformulier of opbellen. In deze gevallen spreken we van een lead. Een macrohandeling voor een webshop is het doen van een aankoop. Microhandelingen zijn zaken zoals het inschrijven op een nieuwsbrief, het verrichten van een download, het aanvragen van een white paper of e-book of het downloaden van een kortingscoupon. Het is vaak goedkoper om het conversiepercentage te verhogen dan om meer bezoek te genereren, maar idealiter werkt u op beide fronten tegelijkertijd.

Al uw potentiële klanten bevinden zich in een 'customer journey'. Dit is simpelweg de reis die een consument aflegt om tot aanschaf van uw product of dienst over te gaan. Tijdens deze 'customer journey' komt uw potentiële klant verschillende drempels tegen die overschreden moeten worden. Door deze drempels voor uw potentiële klanten weg te nemen heeft u aan het einde van de 'customer journey' een hoger percentage bezoekers tot lead of klant gemaakt.

Voorwaarden voor conversie

In de loop der jaren hebben we een eigen model ontwikkeld waarmee we de conversie op elke site of shop kunnen verbeteren. We hebben het het 'BODS-model' genoemd waarbij BODS staat voor:

  • Betrouwbaarheid
  • Onderscheidend vermogen
  • Deskundigheid
  • Sympathie

Elke factor hebben we weer onderverdeeld in circa 10 variabelen zodat we dus naar circa 40 variabelen kijken die bepalend zijn voor uw conversiepercentage. Daarbij dient u uw score af te zetten tegen uw (online) concurrenten. Het gaat er niet om dat u 100% scoort, maar het is wel belangrijk dat u beter scoort dan uw concurrenten. Want vraag u uzelf eens af of u zaken zou gaan doen met iemand die niet betrouwbaar is, ondeskundig, onsympathiek en u niet duidelijk kunt maken welk voordeel het heeft om bij hem / haar te kopen?

Onze gratis conversie optimalisatie scan geeft inzicht in een selectie van deze punten. In de gratis conversie scan wordt uw website aan de hand van bovengenoemde factoren onder de loep genomen en geven we de verbeterpunten aan.

Gratis conversie optimalisatie scan bespreking

Na het aanvragen van de conversieoptimalisatie scan gaan wij binnen drie werkdagen aan de slag. Zodra de scan afgerond is nemen wij contact met u op om een afspraak te maken om onze bevindingen te presenteren. Twee uur voor de afspraak sturen wij u onze bevindingen door zodat u zich op het gesprek kunt voorbereiden. 

Fase 1: conversie optimalisatie verbeteringen doorvoeren

U kunt onze adviezen door u huidige bouwer laten uitvoeren en ons daar eventueel de regie over geven. Zo zorgen wij dat de aanbevelingen goed worden doorgevoerd. Indien uw website is gebouwd in Joomla! of WordPress of uw webshop in Magento, PrestaShop, WooCommerce of VirtueMart dan unt u ons ook vragen de aanbevelingen door te voeren.

Fase 2: meer bezoekers naar uw website genereren

Als uw website of webshop geoptimaliseerd is breekt fase 2 aan. Meer bezoek genereren naar uw website. In eerste instantie moet u daarbij denken aan de inzet van Google AdWords, zoekmachine optimalsiatie en social media advertising (Facebook en LinkedIn). Maar ook een klassieke direct mailing met telefonische opvolging is mogelijk.

Waarom de Conversie scan bij Semster?

  • Ervaring met klanten uit diverse sectoren
  • Uitstekende referenties die u kunt bellen
  • Semster is zeer betrokken

Vraag de gratis conversie optimalisatie scan nu aan

Bent u geïnteresseerd in een gratis conversie optimalisatie scan? Of zit u liever direct rond de tafel? Vul hieronder of rechtsboven uw gegevens in of, als dat teveel moeite is, bel direct naar 072 - 520 10 53 en vraag de scan aan bij Peter Lagerwaard.

Gratis Website Scan

Teamvoorkant2016Nog vragen?

Bel ons op: 085 065 54 13
of mail ons op: info@semster.nl

Onze klanten geven ons een 9.6/10!

Contact formulier

Heeft u een vraag of opmerking, vul dan onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op!

Kennisbank

Op de hoogte blijven?

Hieronder kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. 4 x per jaar handige marketing tips en info over internet.

Contact informatie

Semster

Ampèrestraat 3a
1817 DE Alkmaar

085 065 54 13 085 - 065 54 13

info@semster.nl info@semster.nl