Creëer een extra touchpoint in de customer journey van uw potentiële klanten en blijf ''top-of-mind'' in het aankoopbeslissingsproces!

Wat is remarketing ofwel retargeting?

Remarketing is eigenlijk niets meer dan je websitebezoekers opnieuw benaderen met een advertentie op basis van het gedrag dat hij of zij op jouw website heeft vertoond. We hebben het dan natuurlijk wel over digitale advertenties in de vorm van tekst- of beeldadvertenties. Kijk maar eens naar jezelf. Hoe vaak is het je wel niet opgevallen dat bijvoorbeeld een bepaald horloge waar jij vorige week naar zocht op het internet, de dagen daarna constant via advertenties verscheen op websites die jij bezocht. Het gedrag dat jij op de website van de horlogeleverancier hebt vertoond is geregistreerd, waardoor de leverancier met remarketing technieken in staat is  zijn advertenties specifiek op jou te richten.

Hoe werkt het?

Remarketing werkt op basis van cookies die op je computer worden geplaatst zodra je een website bezoekt. Die cookies kunnen een verschillende looptijd hebben. Van 30 dagen tot wel een volledig jaar.

Soorten remarketing

Remarketing kan op verschillende websites en / of advertentienetwerken (een netwerk van sites die bij een advertentie-intermediair zijn aangesloten) worden uitgevoerd, waaronder het Google AdWords netwerk en Facebook.

Waarom werkt het?

Sommige mensen die je website bezoeken ondernemen niet direct de gewenste actie, maar oriënteren zich. Het kan dan handig zijn gedurende het oriëntatieproces op het netvlies van de potentiële klant te blijven. Daarnaast kan het zijn dat dat een bezoeker wel de gewenste actie heeft ondernomen, maar dat u op het netvlies wilt blijven staan in verband met mogelijke herhalingsaankopen. U wilt natuurlijk dat uw klant zijn volgende aankoop ook weer bij u doet en niet bij uw concurrent!

Werkt het altijd?

Nee, het hangt af van uw product en dienst en alleen een goed uitgevoerde en gecontroleerde A/B test kan dit overtuigend aantonen. In het geval u een dienst verkoopt is het sowieso zeer lastig om de werking van remarketing aan te tonen.

Google AdWords remarketing

Als Google Analytics nog niet goed is ingericht op je website dan is de eerste stap dit goed te zetten. Door het aanmaken van data-layers ziet en registreert Google Analytics wie op welke pagina is geweest.

De volgende stap bij remarketing is het aanmaken van klantprofielen/doelgroepen. Op basis van het gedrag dat je bezoekers vertonen, maak je segmenten aan. Zo kun je bijvoorbeeld bezoekers die Horloge X hebben bekeken in een profiel stoppen en deze met gespecialiseerde advertenties nog een keer aansporen tot conversie. Het is uiteraard ook mogelijk om alle bezoekers van je website te targetten en bloot te stellen aan een branding advertentie.

Belangrijke aspecten binnen remarketing zijn de frequency caps, negatives en koopmodus. Met frequency caps bepaal je hoe vaak een display advertentie vertoond mag worden aan een individu en met negatives geef je aan bij welk nieuws of op welke websites jouw advertentie niet vertoond mag worden. Met de koopmodus stel je de advertentieplanning zo in dat je adverteert op het moment dat de koopintentie van je doelgroep het hoogst is.

Facebook remarketing

Facebook remarketing werkt eigenlijk volgens hetzelfde principe. Door het plaatsen van een facebook-pixel op je website kan Facebook zien welke Facebook gebruikers op je website zijn geweest. Door deze kennis is Facebook in staat jouw advertentie(s) op verschillende posities in Facebook en Instagram te tonen.

Ook remarketing inzetten?

Semster richt graag jouw remarketing campagnes in op zowel Facebook als AdWords. Indien gewenst maken wij ook uw banners.

Meer weten? Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel naar 072 – 520 10 53.

 

Teamvoorkant2016Nog vragen?

Bel ons op: 085 065 54 13
of mail ons op: info@semster.nl

Onze klanten geven ons een 9.6/10!

Contact formulier

Heeft u een vraag of opmerking, vul dan onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op!

Kennisbank

Op de hoogte blijven?

Hieronder kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. 4 x per jaar handige marketing tips en info over internet.

Contact informatie

Semster

Havinghastraat 32
1817 DA Alkmaar

085 065 54 13 085 - 065 54 13

info@semster.nl info@semster.nl