U vraagt zich af of en hoe social media rendement voor u kunnen opleveren? Of en wat er over u gezegd wordt in social media? Wat social media in uw communicatiemiddelen mix voor u kunnen betekeken?

Of u 'iets met social media moet doen' omdat u zoveel hoort over social media en / of omdat uw concurrenten wel actief zijn op social media? U bent wellicht actief op social media, maar vraagt zich af of u de juiste social media gebruikt en of u dat wel goed doet? U bent benieuwd wat uw concurrenten precies doen op social media en of ze het goed doen? Als deze vragen u bekend voorkomen dan is de social media analyse en strategie scan de juiste dienst voor u.

Waarom social media inzetten?

Social media is voor veel bedrijven een onmisbare schakel in de marketingmix. Het zorgt ervoor dat u zichtbaar en toegankelijk bent voor klanten. Bijvoorbeeld door te verschijnen in hun newsfeed of zichtbaar te zijn in verschillende netwerken. Dit maakt u vertrouwd en herkenbaar. De kans is groot dat uw concurrentie al actief is op social media. Zolang u hier niet op inhaakt betekent dit dat u potentiële bezoekers naar uw website, leads en eventuele conversies mist. Hoe eerder u begint met social media des te beter. Social media gaat voornamelijk om het bouwen van relaties en het verkrijgen van de 'gunfactor'.

Is uw concurrentie (nog) niet actief? Des te meer kansen voor u!

De grootste voordelen die er door de inzet van social media te behalen zijn:

  • Het inzetten van Remarketing / Retargetting
  • Een grotere merkbekendheid.
  • Meer kansen op conversies
  • Meer traffic naar uw website
  • Hogere rankings in zoekmachines
  • Meer inzicht in wie u klanten kunnen zijn en wat ze willen
  • Meer merkloyaliteit

Analyse en Strategie

Eerst maken wij een analyse van de huidige situatie. Zo wordt duidelijk waar uw bedrijf staat op het gebied van social media. Op basis van de analyse stellen wij voor u een 'Social Swot' samen. De Social Swot behandelt uw sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen op het gebied van social media. Wij kijken hierbij ook naar de concurrentie. Dit stelt ons in staat een strategie te ontwikkelen die o.a. bepaald op welke doelgroep wij ons gaan richten en via welk(e) kanaal / kanalen (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn etc.). Voor het implementeren van de strategie kunt u kiezen uit verschillende opties:

  • U doet het zelf met onze hulp. Dat wil zeggen dat wij u eerst een training geven en op regelmatige basis coachen / adviseren. Tevens is het mogelijk dat wij de monitoring voor u verrichten.
  • Wij doen het met uw hulp. Met enige inhoudelijke input van u nemen wij het hele social media traject uit handen. Dus content creëren, reageren en monitoren.

Implementatie

Bij het realiseren van de campagne helpen wij u graag. Wij optimaliseren uw pagina's zodat u professioneel overkomt op uw doelgroep. Het creëren van content kunt u in eigen hand houden, in samenwerking met ons doen, of volledig aan ons overlaten. Het social media team van Semster houdt de laatste trends en ontwikkelingen in de gaten van de branche waar u in opereert. Geschikt voor zowel desktop als mobiel, creëren wij content die aanzet tot interactie, betrokkenheid en loyaliteit. Door rekening te houden met de mate van activiteit op de verschillende kanalen worden de berichten gepost op de juiste momenten. Op deze manier ontstaat er een groot bereik. Wij geven u volledig inzicht in de effectiviteit van de campagne door de resultaten te monitoren.

Monitoring

Social media monitoring is het continue en systematisch observeren en analyseren van de social media kanalen en communities. Wij maken gebruik van verschillende software tools die gericht zijn op analyse en activatie. Zonder een analyse is activatie namelijk onmogelijk. Door te beginnen met de trends in kaart te brengen en te laten zien wat uw doelgroep bezighoud, kunnen we daarna tot actie overgaan. Tijdens de uitvoering van de strategie monitoren wij 24/7 de resultaten. Door dit te rapporteren houdt u inzicht en overzicht in uw eigen campagne. Transparantie staat bij ons voorop!

Community Management

Het ontwikkelen en onderhouden van een eigen dynamische, relevante en succesvolle community is belangrijk. Door uw merk een gezicht te geven zorgt u voor betrokkenheid. Indien u zelf de interne middelen niet heeft voor het onderhouden van uw community bieden wij praktische begeleiding. Zo kunt u de werkzaamheden later zelf in handen nemen of volledig aan ons overlaten. Onze Community Managers houden zich aan een doordachte strategische planning. Wij geloven in de kracht van goede content speciaal gericht op uw doelgroep.

Ook aan uw business bouwen via communicatie met social media zoals Facebook?

Bent u geïnteresseerd in het aan uw business bouwen via social media zoals Facebook en LinkedIn? Bel Peter Lagerwaard op 072 - 520 1053 voor het maken van een vrijblijvend gratis kennismakingsgesprek van een uur om te kijken of we iets voor u kunnen betekenen.

Teamvoorkant2016Nog vragen?

Bel ons op: 085 065 54 13
of mail ons op: info@semster.nl

Onze klanten geven ons een 9.6/10!

Contact formulier

Heeft u een vraag of opmerking, vul dan onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op!

Kennisbank

Op de hoogte blijven?

Hieronder kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. 4 x per jaar handige marketing tips en info over internet.

Contact informatie

Semster

Havinghastraat 32
1817 DA Alkmaar

085 065 54 13 085 - 065 54 13

info@semster.nl info@semster.nl