De snelste manier om topposities in Google te verwerven en het aantal relevante bezoekers naar uw website te laten stijgen is gebruik maken van het betaalde advertentieprogramma van Google: AdWords. Uniek aan ons is dat wij mede werken op basis van 'try before buy' (gratis uitproberen voordat u koopt) en 'geen groei, geld terug' garantie als wij ook uw website / webshop bouwen.

Onze Adwords pakketten of maatwerk

Om u een tariefindicatie te geven hebben wij een drietal pakketten samengesteld. Indien u AdWords voor het eerst gaat inzetten zetten wij een basis account met een beperkt aantal trefwoorden gratis op en kunt u vrijblijvend twee weken ervaren of het leads of transacties oplevert. U betaalt slechts € 75,- aan Google voor de kliks op uw advertentie en ontvangt van Google nog eens € 75,- aan kliktegoed. Na de twee weken probeerperiode bepaalt u of u wilt doorgaan. U kunt er dan voor kiezen om de opzetkosten (€ 249,-) alsnog te betalen en om het account eventueel uit te breiden met meer trefwoorden en een maandelijks opzegbaar contract voor het management van € 90,- per maand (kennismakingsprijs basic account. In het tweede jaar zijn de maandelijkse kosten € 90,- per maand voor het basic account) aan te gaan. Het is ook mogelijk om de opzetkosten gespreid te betalen en samen te voegen met de maandelijkse managementkosten. U gaat dan een jaarcontract aan van € 112,- per maand. Uiteraard verrichten wij ook maatwerk afhankelijk van uw accountgrootte. Bel of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ons voor meer informatie of het maken van een afspraak.

Basis
  • € 75,- aan klikkosten cadeau (nieuw account)
  • Zoekwoordonderzoek en analyse (max. 20 trefwoorden)
  • 1 campagne
  • 2 advertentiegroepen
  • 2 advertentieteksten
  • Geschikt voor verkoop van max. 2 producten / diensten in 1 regio
  • Account aanmaken / herstructureren
  • Max. 20 zoekwoorden per advertentiegroep
  • Maandelijkse prestatierapportage
  • Maandelijkse rapportage irrelevante trefwoorden
  • Ieder kwartaal telefonisch / skype overleg
  • Budgetindicatie klikkosten: € 100 - € 500
  • Opzetkosten: € 249,-
  • Maandelijkse management kosten: € 90,- (jaar 2: € 105,-)
  • Geadviseerde maandelijkse klikkosten bij start: € 150,-
Eenmalig: € 249,-
Per maand: € 90,-
Standaard
  • € 75,- aan klikkosten cadeau (nieuw account)
  • Zoekwoordonderzoek en analyse (max. 40 trefwoorden)
  • 2 campagnes
  • 4 advertentiegroepen
  • 8 advertentieteksten
  • Geschikt voor verkoop van max. 4 producten / diensten in 2 regio's
  • Account aanmaken / herstructureren
  • Max. 20 zoekwoorden per advertentiegroep
  • Wekelijkse prestatierapportage
  • Maandelijkse rapportage irrelevante trefwoorden
  • Maandelijks telefonisch / skype overleg
  • Budgetindicatie klikkosten: € 200 - € 1000
  • Opzetkosten: € 449,-
  • Maandelijkse management kosten: € 198,-
  • Geadviseerde maandelijkse klikkosten bij start: € 300,-
Eenmalig: € 449,-
Per maand: € 198,-
Pro
  • € 75,- aan klikkosten cadeau (nieuw account)
  • Zoekwoordonderzoek en analyse (max. 60 trefwoorden)
  • 4 campagnes
  • 8 advertentiegroepen
  • 16 advertentieteksten
  • Geschikt voor verkoop van max. 8 producten / diensten in 4 regio's
  • Account aanmaken / herstructureren
  • Max. 20 zoekwoorden per advertentiegroep
  • Wekelijkse prestatierapportage
  • Wekelijkse rapportage irrelevante trefwoorden
  • Wekelijks telefonisch / skype overleg
  • Budgetindicatie klikkosten: € 400 - € 2000
  • Opzetkosten: € 599,-
  • Maandelijkse management kosten: € 297,-
  • Geadviseerde maandelijkse klikkosten bij start: € 450,-
Eenmalig: € 599,-
Per maand: € 297,-
  • 1 campagne met 1 advertentiegroep incl. 20 trefwoorden, 2 advertentieteksten en advertentie-extensies aanmaken.
€ 175, - (€ 49, - extra voor maandelijks management)
  • advertentiegroep incl. 20 trefwoorden, 2 advertentieteksten en koppelen van advertentie-extensies.
€ 125, - (€ 35, - extra voor maandelijks management)
  • Aanmaken extra-type rapportages
Prijs op aanvraag
  • Instellen conversiemeting (invullen van formulieren).
Prijs op aanvraag
  • Telefoonoproepen vanuit AdWords meten
Prijs op aanvraag
  • Google remarketing met Banners
Prijs op aanvraag
  • Koppeling met een Google Analytics-account
Prijs op aanvraag
  • Instellen doelen en trechters in Google Analytics
Prijs op aanvraag

Google AdWords zijn advertenties die verschijnen aan de bovenkant van de zoekresultaten als er een zoekopdracht in de zoekmachine Google wordt gedaan. Ze worden ook wel ‘gesponsorde koppelingen’ of ‘zoekmachine advertenties’ genoemd. Eenvoudig gezegd is het een veilingsysteem waarbij adverteerders bieden op trefwoorden waarmee wordt aangeven dat zoekers op zoek zijn naar hun product of dienst. U betaalt nooit voor een vertoning van uw advertentie, maar slechts voor een klik op uw advertentie. Het aantal bezoekers naar uw site hangt af van uw dagbudget (dagbudget x 30,4 = maanduitgaven), uw bieding, de kosten per klik, de positie op de pagina (er zijn er maximaal 7 op de eerste pagina waarvan maximaal 4 boven de onbetaalde resultaten en 3 onder de onbetaalde resultaten) en de kwaliteit van uw advertenties. Deze manier van adverteren is zeer effectief als u snel uw producten / diensten onder de aandacht van gerichte zoekers naar uw product / dienst wilt brengen omdat u weet dat een bezoeker aan uw website vanuit AdWords daadwerkelijk interesse heeft in uw product / dienst.

Wilt u meer leads genereren uit uw website of meer transacties realiseren op uw webshop? Dan is het inzetten van Google AdWords (SEA) campagnes iets voor u! Google AdWords is hét zoekmachine advertentieprogramma van zoekmachinegigant Google. Circa 95% van alle zoekopdrachten in Nederland wordt gedaan in Google!

pullmarketing Pull marketing: U adverteert precies op het moment dat men op zoek is naar uw producten/diensten. Dit in tegenstelling tot gewoon adverteren waarbij u opzoek gaat naar klanten. 
efficiency Effectiviteit: AdWords is een van de meest rendabele dan wel de meest rendabele vorm van adverteren.
KOSTEN Kosten 1: U betaalt alleen voor kliks op uw advertentie en niet voor vertoningen.
Kosten 2: Nooit budgetoverschrijdingen. Uw dagbudget x 30,4 is uw maximale maanduitgave.
naamsbekendheidanker Naamsbekendheid: Zelfs als mensen niet op uw advertentie klikken zien ze uw bedrijfsnaam. Naamsbekendheid krijgt u er dus gratis bij!
concurrentie Concurrentie: Uw concurrenten doen het ook, maar hoogstwaarschijnlijk niet goed als ze geen professional bureau gebruiken.
SNELHEID Snelheid: Uw advertenties verschijnen circa 10 minuten na te zijn aangemaakt. Perfect voor kortlopende acties.
DOELGROEP Doelgroep: Door de juiste geografische instellingen bereikt u de zoekers naar uw product of dienst uit uw omgeving.
bereikbaarheid zichtbaarheid Zichtbaarheid: Direct vindbaar op relevante zoektermen waarvoor u met uw website (nog) niet vindbaar bent in de ontbetaalde resultaten. Zo zijn zeer concurrerende zoektermen ook direct voor u bereikbaar.
TOPPOSITIE Topposities: Door middel van een bod kunt u sturing geven aan de positie van uw advertentie. Zo kunt u er voor kiezen om voor hele relevante zoektermen altijd in de bovenste drie zoekresultaten te staan.
FLEXIBILITEIT

Flexibiliteit: U kunt uw campagne simpelweg op bepaalde tijdstippen of perioden stopzetten.

MEETBAARHEID Meetbaarheid: Conversies zoals het invullen van een formulier, bel mij terug formulier, telefoontje of een verkoop in het geval van een webshop kunnen gemeten worden.

Als u Google AdWords gaat inzetten of inzet krijgt u te maken met drie soorten kosten:

  • het eenmalig (opnieuw) opzetten of herstructureren van een account
  • het dagelijks, wekelijks of maandelijks onderhouden en managen van een account
  • klikkosten

Het eenmalig (opnieuw) opzetten of herstructureren van een account

Als u nog nooit met AdWords gewerkt heeft dient er eerst een account aangemaakt te worden. Vervolgens dient goed nagedacht te worden over de campagne- en advertentiegroep structuur en dienen de zoekwoorden ingevuld te worden conform de structuur. De biedingen dienen ingesteld te worden en de advertentieteksten dienen geschreven te worden. Hoe meer producten en / of diensten u aanbiedt des te meer tijd het kost om een account goed op te zetten.

Het dagelijks, wekelijks of maandelijks onderhouden en managen van een account

Uw AdWords account dient onderhouden en gemanaged te worden. Zoekwoorden dienen toegevoegd en uitgesloten te worden, biedingen dienen geactualiseerd te worden, advertentieteksten dienen verbeterd te worden en soms dient de indeling van het account opnieuw opgezet te worden. Ook hier geldt weer, hoe groter een account des te meer tijd kost het om het te managen.

Klikkosten

Klikkosten betaalt u aan Google als iemand op uw advertentie klikt. U betaalt dus niet voor vertoningen, maar voor kliks. Via een zeer ingenieus veilingsysteem waar niet alleen uw bieding een rol speelt, maar ook de kwaliteit van de pagina waar een zoeker op landt, bepaalt Google de kosten per klik. Uw klikkosten bepaalt u zelf. Uw dagbudget maal 30,4 is het maximum bedrag dat u per maand uitgeeft. Natuurlijk adviseren wij over uw dagbudget en als u nog nooit een AdWords account hebt gehad kunnen wij u via Google tot € 75,- aan kliks cadeau doen indien u tenminste eerst € 25,- aan AdWords kliks uitgeeft.

Bij het opzetten

  • Een goede accountstructuur bedenken met campagnes en advertentiegroepen
  • De zoekwoorden goed structureren in advertentiegroepen
  • De juiste typen zoekwoorden instellen
  • Direct relevante zoekwoorden uitsluiten
  • Biedingsstrategie bepalen en instellen
  • Advertentie extensies inzetten (die zorgen voor opvallendere en relevantere advertenties bij top drie posities)
  • Advertenties aanmaken voor desktop / tablet en mobiel (minimaal 2 om te testen)
  • Gereed maken voor koppeling aan het Google analytics account (indien aanwezig)
  • 2 Type rapportages per maand
  • Facturering per maand vooraf

Maandelijks management en beheer

  • Biedingen op zoekwoorden actualiseren om de zoekwoorden vindbaar te laten blijven
  • Zoekwoorden toevoegen
  • Zoekwoorden aanpassen
  • Zoekwoorden uitsluiten
  • Advertentie-extensies optimaliseren
  • Advertentiegroepen aanpassen / herindelen
  • Advertentieteksten aanpassen
  • Rapporteren

Onze voorwaarden

  • Kwartaal contract
  • Daarna maandelijks opzegbaar
  • Wij factureren maandelijks vooraf incl. de klikkosten
  • De betalingstermijn is 14 dagen
  • Tussentijds verhogen van het budget is altijd mogelijk
  • U ontvangt daarvoor een aanvullende factuur die binnen 8 dagen voldaan dient te worden
  • Na ontvangst van de betaling verhogen wij uw budget
  • Op campagneniveau wordt de geografische targeting ingesteld, de taal, het netwerk (alleen Google, Google plus zoekpartners, Google plus zoekpartners en aangesloten websites of alleen aangesloten websites), de biedingen voor apparaten (desktop / laptops, tablets en mobiele telefoons) en andere belangrijke zaken zoals advertentie-extensies.
  • Op advertentiegroepniveau worden de trefwoorden gegroepeerd.

Voorbeeld: als u als bedrijf meerdere producten verkoopt kunt er ervoor kiezen om onder 1 campagne verschillende advertentiegroepen te creëren waarin verschillende trefwoorden worden geclusterd die over een product of dienst gaan. Als echter 1 van de producten aanmerkelijk winstgevender is dan de andere, dan is het wellicht handiger om daar een aparte campagne voor aan te maken met een eigen budget.

Wij adviseren u graag over de voor u geschikte instellingen. Neem daarvoor contact met ons op.

Adverteren op aangesloten websites

De standaard instelling van Google is dat uw advertenties ook worden weergegeven op websites die aangesloten zijn bij het Google netwerk. Dit is het spiegelbeeld van AdWords en dat heet AdSense. Daarmee vergroot u uw bereik en verkrijgt u meer kliks maar onder internet marketing bureaus is bekend dat kliks vanaf deze websites zeer slecht converteren. Standaard zetten wij deze optie dan ook uit. Wij adviseren u deze optie slechts te gebruiken als u ruime ervaring heeft opgedaan met AdWords en dan nog adviseren wij om op het aangesloten netwerk met name beeldadvertenties en / of video te gebruiken. Natuurlijk kunt u aangeven om deze optie toch aan te vinken.

Wij adviseren u hier graag over de inzet van de aangesloten websites. Neem daarvoor contact met ons op.

Conversies en leads kunt u op diverse manieren meten:

  1. Via AdWords
  2. Via Google Analytics
  3. Via tracking van telefoontjes

Het is mogelijk dat wij een code aanleveren die uw websitebouwer op uw website verwerkt. Daardoor wordt het voor ons mogelijk dat wij een conversie zoals het invullen van een formulier kunnen meten. Wij sturen de code met een instructie voor uw webbouwer op zodat hij deze snel en gemakkelijk kan installeren.

Heeft u hulp nodig bij het instellen van Google Analytics dan adviseren wij u ook graag. Neem daarvoor contact met ons op.

Zoals bijvoorbeeld Google Shopping campagnes voor webshops en andere configuraties dan hierboven. Neem contact op voor het maken van een maatwerkvoorstel en een bijbehorende begroting.

AdWords werkzaamheden worden altijd uitgevoerd door een gecertificeerd Google AdWords Professional tegen € 79,50 per uur. Voor specifiek aangevraagde werkzaamheden wordt altijd eerst een kostenindicatie afgegeven.

  • Uw campagnes worden altijd beheerd door gecertificeerde AdWords professionals
  • Onafgebroken Google Partner sinds 2006
  • Bij het overnemen van bestaande accounts werken we 'niet goed, geld terug'
  • We hebben trouwe klanten doordat we ze succes bezorgen
  • Werkzaamheden die gebaseerd zijn op zinvolle analyses
  • Duidelijke doelstellingen vooraf, zo blijft iedereen scherp
  • Transparant; u blijft baas over uw eigen campagnes
  • Rapportages waar u daadwerkelijk wijzer van wordt
  • Ongevraagd advies over zaken die uw conversie positief beïnvloeden
  • Prettig in de omgang; met ons kunt u ook nog eens lachen

Bel ons als u AdWords wilt inzetten of betere resultaten uit AdWords wilt halen

Bent u geïnteresseerd in het opzetten van een AdWords account? Bel Peter Lagerwaard op 072 - 520 1053 om te kijken of we iets voor u kunnen betekenen. Zet u AdWords al in, maar wilt u weten of er meer uit te halen valt? Vraag dan een gratis AdWords scan aan. Als u uw AdWords accountnummer doorgeeft koppelen we ons aan uw account en geven we u binnen een werkdag een aantal bruikbare tips met het aanbod om uw account te managen op basis van prestatie-afspraken (geen prestatieverbeteringen dan geld terug). Of wellicht wilt u een AdWords training bij ons volgen om uw account goed op te kunnen zetten en te managen?

Teamvoorkant2016Nog vragen?

Bel ons op: 085 065 54 13
of mail ons op: info@semster.nl

Onze klanten geven ons een 9.6/10!

Contact formulier

Heeft u een vraag of opmerking, vul dan onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op!

Kennisbank

Op de hoogte blijven?

Hieronder kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. 4 x per jaar handige marketing tips en info over internet.

Contact informatie

Semster

Ampèrestraat 3a
1817 DE Alkmaar

085 065 54 13 085 - 065 54 13

info@semster.nl info@semster.nl